torsdag 24 oktober 2013

Mossby


Måndagen den 4e november gör vi en utflykt till Mossby quiltshop i Hällabrottet. Matpaj och fika bjuder vi på. I stora skolsalen låter Charlott den som vill prova på att quilta. Men kvällens stora projekt är inte quiltning, utan att sy varsin stickprojektpåse (kanske såhär ungefär). 100-tals tyger finns i rummet intill och såklart sponsrar stickcafeét med lite tyginköp.

Ta med Symaskin, sax, tråd och nålar om du har. Tyger tar du med om du vill.
Skärmattor, linjaler, mönster och eminent hjälp finns på plats. Inga förkunskaper krävs!
Det tar en halvtimma att åka från Örebro. Vi startar vid 18 och slutar framåt nio som vanligt. 

Vill man inte sy får man såklart ta med stickningen och komma ändå!!!

Skriv en kommentar så vi vet hur mycket mat vi ska fixa! Skriv också om du tar bil eller var du vill bli upphämtad.

13 kommentarer:

  1. Jag kommer och blir gärna upphämtad isf om det är möjligt ;) På norr el hyfsat centralt!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer! Jag kan köra, men kan också bli upphämtad om det blir många bilar. Bor i Norra Bro.

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna vara med! Har inte bil, behöver lift, helst från universitet
    Ann

    SvaraRadera
  4. Sa ju in måndags att jag tänkte komma och ta bil, men inser att jag behöver vara med på ett möte i kyrkan. Sy fina stickpåsar!!!! och ät lite paj för min räkning.
    /ida

    SvaraRadera
  5. Jag åker gärna med! Behöver också skjuts!

    SvaraRadera
  6. Jag kommer gärna med och kan ta bilen så jag kan hämta upp dej utanför ditt hus Emilia och sedan har jag ju tre platser kvar i bilen så Karin, Ann och Stina får ju också plats om ni vill. Ni kan väl maila mer exakt var ni vill bli hämtade och era mobilnummer ifall jag inte hittar er till millammilla@hotmail.com så återkommer jag med tider när jag har planerat en färdrutt :) // Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej! jag kommer gärna med imorgon! Om någon har en plats över så får ni gärna höra av er. Jag blir gärna upphämtad i oxhagen eller inne i stan där det passar. Har ni plats så nås jag på 0705731031 eller amanda_nasstrom@hotmail.com /Amanda

    SvaraRadera
  8. Kanske kan Emilia, Karin, Ann och Amanda åka med Camilla? Så tar jag min bil och är det någon med som vill med så kan jag självklart hämta upp någon.

    SvaraRadera
  9. Hej. Har haft lite problem med kommentarsfunktionen på bloggen men det senaste som gäller är: Camilla hämtar upp Emilia och Karin. Amanda åker antingen med Camilla eller Petra (Amanda själv får meddela berörda). Jag hämtar upp Ann och ev Stina (meddela mig Stina om var du vill bli hämtad isf, jag kan gärna komma förbi dig).

    Jag tar med paj utan kött, lök, laktos och nötter. Samt fika. Stickcafet står för en del tygkostnad läste jag i bloggen men har fattat att om man vill handla järnet är det bäst med kontanter eller så skickar de hem faktura...

    Vad skoj det skall bli. Ses imorgon. Lisa

    SvaraRadera
  10. Emilia: jag hämtar upp dej kvart över fem! / Camilla

    SvaraRadera
  11. Camilla: Jag åker med Petra!

    SvaraRadera
  12. Hej! Ska ni vara på Wayne´s nästa måndag(den 11/11)? Har aldrig varit på stickcafé förut men vill gärna börja!
    / Anna

    SvaraRadera