tisdag 22 maj 2012

Vårutflykt 28 maj!


Årets utflykt går till Mossby quiltshop i Hällabrottet. Där väntar en gammal skola med pelargoner, glasveranda och härlig utsikt. Matpaj och fika bjuder vi på. I stora skolsalen låter Charlott den som vill prova på att quilta. Men kvällens stora projekt är inte quiltning, utan att sy varsin stickprojektpåse (kanske såhär ungefär). 100-tals tyger finns i rummet intill och såklart sponsrar stickcafeét med lite tyginköp.

Ta med Symaskin, sax, tråd och nålar om du har. Tyger tar du med om du vill.
Skärmattor, linjaler, mönster och eminent hjälp finns på plats. Inga förkunskaper krävs!
Det tar en halvtimma att åka från Örebro. Vi startar vid 18 och slutar framåt nio som vanligt.

Vill man inte sy får man såklart ta med stickningen och komma ändå!!!

Skriv en kommentar så vi vet hur mycket mat vi ska fixa! Skriv också om du tar bil eller var du vill bli upphämtad. Här är en Vägbeskrivning.

Petra åker från Örebro och hämtar Emilia
Susanne åker från Lillån
Emelie åker från Marieberg
Camilla åker från Örebro


11 kommentarer:

  1. Jippie....jag tar bil och åker från Örebro. Utgår från väster i Örebro.

    Ett mycket trevligt ställe.....ja glasveranda, pelargoner....utsikten...ja över alla tyger :)
    och en kanontrevlig Charlotte.

    Vi ses!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Jag följer gärna med - kanske i Petras bil då? ;)

    SvaraRadera
  3. Jag kan också ta bil, åker nog från adolfsberg. Kan åka runt lite och hämta upp folk, symaskin är ju tungt!

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jag hämtar Emilia på norr och säkert fler som vill med
    ifrån centrala delarna i Örebro. Brukar åka ut mot Kumla
    via motorvägen så om Emelie vill med i min bil så funkar ju det utmärkt. Beror på hur många vi blir som
    ska med. Det visar sig allteftersom vi anmäler oss...

    Petra

    SvaraRadera
  5. Jag vill också följa med! Fast jag tar gärna egen bil men jag kan också åka och hämta upp om någon mer vill följa med... //Camilla

    SvaraRadera
  6. Jag följer gärna med, hoppas det inte är för sent.

    SvaraRadera
  7. Svarar som Malin, är det för sent?? Emelie, du kan väl messa mig!

    SvaraRadera
  8. Det blir aldrig försent, bara att komma!

    SvaraRadera
  9. Va Bra! Jag (Amanda) och Lina kommer! Vi tar egen bil så är det någon som vill åka med så hör av er, till mig på 0705731031, Vi ses/ Amanda

    SvaraRadera
  10. Hej. Har missat att ni ville veta hur många dom kommer. Jag tänkte komma. Eftersom jag anmält mig så sent tar jag med en smörgås i fall det inte räcker med mat.

    SvaraRadera