lördag 11 februari 2012

En produktiv sydag


Några av oss började dagen med att lyssna på Jonna (spola till 01:25:00) och sedan satte vi igång att sy. Ida imponerade både sej själv och oss med att kopiera sin kjol och addera snygga detaljer. Åsa, som flyttat hit från Uppsala, racersydde tio mössor och bjöd på kladdkaka. Emilia sydde små myddbyxor och större joggingbyxor. Emelie fixade lunchsoppor, små tumvantar och en omlottbydy. Anna var sams med bandkantaren, det blev både bodys, baggymössa och byxor.


När ska vi ses och sy igen???

3 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig dag - lör 3/3 hos mig?..

    SvaraRadera
  2. Å så trevligt det låter! Jag var fast i köket hela dan, kom bokstavligt talat knappt ut ur rummet, men god middag och tårta blev det:) Jag hade tänkt föreslå nästa sydag hemma hos mig men hos Emilia går såklart också bra. 3/3 har jag börjat jobba, ska kolla med karln om hur läget ligger och hoppas jag kan komma!

    SvaraRadera
  3. oooh, jag misstänker att några av grejerna är mina beställningar!!! Jippie!!

    SvaraRadera