måndag 8 augusti 2011

Nu lämnar vi grodan!

Emelie med ull- och linhalsuken.
Anna med sin Swallowtail.


Emilia med boleron "Enchanted Shrug".
Anna agerade finfin fotograf åt Emilias färska stickalster - en "halvbolero".
Anna, Emilia och Emelie dök upp på höstens smygstart på gröna grodan. Emilia visade upp en finfin rosa "halvbolero" och stickade på turkos sjal. Anna stickade vidare på sin andra swallowtail och Emelie fortsatte med halsduken i ull och lin.

Halvvägs in i kvällens stickcafé var så Emilia tvungen att gå hem. Anna och Emelie tröttnade på att grodan aldrig verkar bli någon prins. Så de begav sig ut i staden på jakt efter roligare caféer. Mitt på stortorgets norra sida hittades la Douce som nyss öppnat där expert låg förut. Stället bjöd på schysst inredning, trevlig personal och stort utbud av kaffe, fikabröd, smörgåsar, glass, sallader och mat.

De flyttade runt mellan bekväma stolar och sköna (nåja) soffor och provade kondisbit med nötter, mandelmassa och choklad samt grillad macka med mozzarella, tomat, pesto och parmaskinka. Över allt strilade rikligt med ljus, och tänt var det ända till klockan nio. Så var de överrens: det här måste testas av resten av stickis! Emelie sprang till tåget och Anna bokade ett långbord till nästa vecka.

Alltså: nu på måndag 15 augusti ses vi kl. 18.00 på Café la Douce.
Glöm inte klura på teman till höstens träffar och sydagar!

4 kommentarer:

  1. Kul att nått er stickvänligt har öppnat! Jag ska försöka bege mig till rätt plats när jag väl kommer bara:)

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett nytt ställe, bra idé. Kanske kan dyka upp en sväng nästa vecka, ev med en väldigt hungrig bebis.

    SvaraRadera
  3. Vad jag längtar efter att sticka med er igen efter ett uppehåll på mer en 2 månader. Jag har dock otur och åkte på ett kvällspass första måndagen så jag får vänta en vecka till :( Jag hoppas att la Douce får tummen upp och om det inte blir så skriver ni det på bloggen då? Smidigt för mig om jag vet vart jag ska :)
    Vi ses på måndag 22/8!

    SvaraRadera