fredag 19 augusti 2011

Brodera på måndag!


Höstens första tema är broderier, och jag har snöat in på yllebroderier! Anna var snäll och köpte en stor stuvbit vadmal åt mej på stoff och stil och ullgarn från loppis har jag gott om. Så ta med en vass nål med stort öga och kanske en sybåge om du har så delar jag med mej av tyg och garn.

Ta också med något rätstickat, eller en provlapp, så provar vi att brodera med maskstygn. Perfekt om man vill ha många färger, men inte orkar flerfärgssticka. Då broderar man dit färgen efteråt istället, som på den här tröjan. Har du någon bok om broderier så ta gärna med den också!  

2 kommentarer:

  1. Buhu. Jag kan inte kommer för vi har möte på jobbet. Tror inte jag orkar jobba 9-7 för att sen rejsa till örebro från pålsboda. Så det får bli om två veckor. Då kan jag komma fast lite sent...

    SvaraRadera
  2. Jag har fått värsta broderilusten men är osäker på om jag kommer, vi har både VC-tid och föräldragrupp så det blir en lång dag för Ingrid att vara i stan.

    SvaraRadera