onsdag 27 juli 2011

Vad ska vi göra i höst?


Dags för nya garncirklar...


För snart ett år sedan gjorde vi en studiecirkel av vårt stickcafé via folkuniversitetet. Vi fick ge höstens träffar olika teman, och med hjälp av de gemensamma pengar vi fick blev det en härlig utflykt med garn till alla.

Nu närmar sig hösten igen och det är dags för nya teman. Det blir ett nytt tema varannan vecka, och så några sydagar med egna teman såklart. Vad vill du lära dig i höst och vad kan du lära oss? Skriv förslag i kommentarsfältet så planerar vi på första träffen den 15:e augusti!

6 kommentarer:

  1. Förslag: Brodera på stickat, tvåändsstickning, sjalstickning, smygmaskvirkning, återbruk och repriser från förra året!

    SvaraRadera
  2. Bra förslag Emilia, Jag hoppas jag har en nöjd bebis hemma så jag kan vara med och sticka i höst.

    SvaraRadera
  3. Oj, jag fick just totalt hjärnsläpp när jag skulle komma på teman. Jag hoppas att min bäbis lär sig dricka välling och äta mat så att jag kan komma iväg och sticka på lite enklare vis:)

    SvaraRadera
  4. Klart era bebisar komme vara nöjda och mätta :)
    Längtar massor till stickis. Är i behov av lite annat sällskap än mannen :)

    Jo teman... magic loop. öh. tillexempel. Japp, nu tog det stopp. Tvåfärgsstickning verkar som vi hade sist men det var inte jag med på. Sticka disktrasor (?!)

    SvaraRadera
  5. Jag vill också prova tvåändsstickning. Och sticka med flera färger, gärna som i rundstickade tröjor med mönster från bohuslän, färöarna eller island. Kannågon visa en kofta som stickas runt och sen klipps upp så jag vågar prova sen? Och just ja, en sydag med klänningstema tack!

    SvaraRadera
  6. Tjohoo för sydag med klänningstema. Jag ska på bröllop och vill sy klänningen så jag kan behöva inspiration och hjälp!

    SvaraRadera