måndag 30 maj 2011

Veckans måndag

Detta inlägg blir bildfattigt, åtminstone tills jag inte har en bäbis som sover på magen min och hindrar mig från att hämta kamerasladden.

Vi har i alla fall stickat som vanligt denna måndag. Anna, Petra, Suzanne, Camilla, Malin, Emelie och Jonna var på plats. Det stickades på koftor, tröjor, mössor, sjalar och säkert något mer som jag missade.

Sen pratade vi om sommaren också. Det blir avslutning den 13 juni hemma hos Jonna som traditionen bjuder. Vi kör knytkalas, häppa i kommentarerna att ni kommer och vad ni tar med. Jag ordnar kaffe, te, mjölk och saft att dricka.

Såhär fint väder hoppas vi på igen! 

Nästa vecka är det ju röd nationaldag, många av oss hade förhinder. Om några ändå vill sticka ändå kan man hojta i kommentarerna så vet man om man får sällkap

9 kommentarer:

  1. Häpp! Måste fundera på vad jag ska ta med mig - Jonna, avslutningen kan väl inte bli fikafri?

    SvaraRadera
  2. Nä, det kan den inte. Den måste ju jämställas med typ skolavslutningar och jämna födelsedagar:)

    SvaraRadera
  3. Jag bakar gärna bröd, om det är okej med lite grövre. Så kan man kanske äta mera fika sen :-)
    Jag behöver skjuts tor Örebro.

    SvaraRadera
  4. hej! jag kan ta med en vit kladdkaka med rabarber- brukar bli gott. Avslutning kan ej missas även om jag varit på stickis ytterst sparsamt under våren. och jag kan ta bil

    /ida j

    SvaraRadera
  5. Jag kan ta med typ ost och gurka, förutsatt att jag får skjuts ut av någon snäll ;)

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte vad jag tar med än men liftar gärna med någon som har bil?

    SvaraRadera
  7. Nu vet jag, jag tar med mig jordgubbar och ev annan frukt/bär..

    SvaraRadera
  8. Då har vi alltså bröd, ost, gurka, bregott, vit kladdkaka med rabarber, chokladbollar och jordgubbar. Jag har grädde hemma om man vill ha det till gubbarna. Och kaffe/te+saft. Borde vi väl klara oss på:)

    SvaraRadera