söndag 6 mars 2011

Veckans intervju

För de nyfikna har vi bestämt att presentera oss som stickar på Gröna Grodan på måndagar lite närmare, först ut är:

Suzanne 31 år, gruppchef från Holland.

Hur länge har du stickat? Började på mellanstadiet, men mer på riktigt 4,5 år.
Varför stickar du? Det är avkopplande och roligt.
Hur länge har du stickat på café? 2,5 år.
Vad är så bra med att träffas och sticka på café? När jag gifte mig i somras hade de andra virkat och stickat blommor som de satte ihop till en brudbukett till mig.
Vad stickar du helst? Olika plagg.
Vilken är din drömstickning, vad skulle du vilja sticka? En klänning till mig själv.
Följer du mönster? Ja, slaviskt!
Bästa stickningen? Min lila snurrsjal.
Sämsta stickningen? Ett lapptäcke av provlappar som fortfarande inte är klart.
Handarbetar du i övrigt? Syr lite.
Favoritfärg? Lila.
Favoritgarn? Bara det är lila! Nej men, alpaca!

Fem snabba:

Aviga eller räta
Rundstickor eller raka stickor
Strumpstickor eller Magic loop
Ull eller bomull
Sticka eller virka

1 kommentar:

  1. Rolig idé. Tur att bloggen finns så att jag inte känner mig helt utanför här ute på landet:)

    SvaraRadera