tisdag 16 juni 2009

Sommaravslutning

Sommarens sista stickcafé blir nästa måndag. Platsen är dock denna gång inte Hälls utan vi beger oss ut i gröngräset och hälsar på hemma hos mig/Jonna. Alla är som vanligt välkomna och vi kör lite knytistema. Om minnet inte sviker mig skulle Anna fixa bröd, Malin gör chokladbollar, Emilia tar med bröd och ost, AnnaKarin fixar juice, jag har kaffe, te och mjölk. Mer minns jag inte...

Malin och Sanna åker från adolfsberg via stan runt halv sex i en bil där det finns plats för tre till. Vi tänker att vi kan samordna åkandet via kommentarer på det här inlägget, var fler som hade bil om jag minns rätt...

För att ta sig dit åker man väg 50 norrut, rakt fram genom båda rondellerna vid kvinnersta, man åker i knappt tio minuter sen kommer en rondell där man kan ta av höger mot Frövi, det gör man och tar sedan första vänster igen in på en grusväg, skyltat mot Tingstorp, vägen grenar sig nästan direkt men man håller vänster, kör sedan upp för lite kullar och genom lite svängar, när man kommer ut på en raksträcka är det första huset till vänster. Det står Jonna Andersson och Marcus Nilsson på brevlådan och man kan sikta ett halvt omålat garage mellan granarna.

Så vi ses på måndag, välkomna!

/Jonna

16 kommentarer:

  1. Jag tar med (ost och) gurka (istället för bröd som det står i inlägget) - & paxar gärna en plats i bilen! Var i stan träffas vi för samåkning? /Emilia

    SvaraRadera
  2. Susanne tar skinka bestämde vi på hälls i måndags. Eftersom du bor på norr Emilia kan vi väl hämta upp dej på torget vid opskolan, blir de bra? Återkommer med tid kanske måste åka senare om susanne inte får skjuts med någon annan eftersom hennes buss kom i efter 18...återkommer/Malin

    SvaraRadera
  3. Om det bara åker en bil från Örebro så drar jag från jobbet lite tidigare. Då kommer jag fram 17:50 på resecentrum (i stället för 18:20). Åker Emma med bil så kan jag nog följa med henne. /Suzanne

    SvaraRadera
  4. Vi har typ ett ton skinka kvar sedan midsommar så om du Suzanne vill ta med något annat så kan vi äta av den så den inte blir gammal.../Jonna

    SvaraRadera
  5. Suzanne, jag kan hämta dig 17:50 om inte emma följer med. Annars får vi ju plats i en bil. Vi får avvakta lite.

    SvaraRadera
  6. Då räknar jag nu med att jag åker med dig, Anna. Jag ska kolla bloggen i morgon på jobbet när jag har lunch vid 12-tiden. Skulle Emma då har skrivit att hon åker ändå kan vi ju ändra planen. Jag kommer fram 17:50 på resecentrum, ses vi då vid vändplanen? Vi kan också träffas någonstans på stan om det passar dig bättre.
    Jag tar med lite frukt i stället då. Låter som att vi kommer ha mer än tillräckligt med pålägg nu. /Suzanne

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Sanna har upptäckt att hon jobbar imorgon. Jag undrar om jag behöver ta bil eller om jag kan åka med dej Anna och om vi då kan hämta upp Emilia...?

    SvaraRadera
  8. Ändrade planer. Jag åker med Anna-Karin till Jonna vi åker från HertigKarlsallé vid 17.40 ska vi hämta dej Emilia? 17.45 vid torget vid Opskolan?

    SvaraRadera
  9. Hej i sommarkvällen! Jag hämtar dig Suzanne på vändplatsen kl 17.50. Innan dess har jag hämtat upp Ida (vår kära julgransmatta). Vad roligt det ska bli!

    SvaraRadera
  10. Hej. Jag och Emma(stickat o vrickat) kommer tillsammans, Emma jobbar till ganska sent så vi dyker kanske upp till ca halv sju. Vi kan ta chokladkaka och ngt till, blir det bra? Hur många blir vi ungefär?

    SvaraRadera
  11. Hej igen. Menar en typ av chokladkaka med chokladkräm. Jag kolla bloggen under dagen om jag/vi ska ta med något annat istället.
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Vi blir Malin, Jonna, A-K, Emilia, Suzanne, Ida, Anna Emma och Ullen. 9? Vad roligt att ni kommer med, vilken fest det ska bli! Fika, stickning och sol!

    SvaraRadera
  13. Härligt! Då står jag & flaggar vid "OP"-torget 17:45!

    SvaraRadera
  14. hej! jag tänkte komma ikväll.
    jag tar bil sa om ngn behöver aka med sa maila mig. har plats för 2 pers.
    vad ska jag ta med? förslag? annars hittar jag pa ngt!

    mvh Emma Karlsson
    emma_b_k@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hej,

    vad bra Anna att Ida också fick plats i bilen. Det blir ju smidigt. Jag kommer så fort som möjligt från busshållplatsen till vändplatsen. Då ses vi vid 17:50! Hoppas att vädret håller i sig...//Suzanne

    SvaraRadera
  16. vi hämtar dig (emilia)kl17.45

    soliga hälsningar
    malin

    SvaraRadera